onsdag 24. juni 2009

Martna i byen. Market in the city.

Hvert år ved St. Hanstider er det martna i Trondheim.
I dag var jeg der sammen med 3 andre damer.
En skikkelig jentetur. Været var nydelig, og vi hadde en
kjempetur. Her viser jeg en liten del av alt det som var til salgs.
Today I was together with 3 friends to the city. It was
market there. Here I'll show you a little bit of all that
was for sale. Cheese.



Norske jordbær. Norwegian strawberries.
Steiner. Stones.
Tøfler. Slippers.

Here they sold doughnuts.


16 kommentarer:

Liv sa...

Martna' er kjempekjekt!
Jeg ser dere har muligheter til masse kjekke kjøp;))

Donna sa...

Looks like you had FUN!! I love all the goods!!hughugs

Malys krok sa...

Dette med martna, høres og ser skikkelig og artig. Mye spennende du viser derfra. Var virkelig mye fint å få der.

Jeg har nesten ikke tid til å være på bloggen nå, men måtte se innom deg i kveld. Nå skal jeg prøve å få til ABC- innlegget mitt, men tror det blir litt kjedelig. Q er en vanskelig bokstav. Ha det godt. klem fra Margit.

Unknown sa...

SÅ koselig med en martna-tur da! Mye flott, både for gane og andre ting.

Anne-Berit sa...

Der skulle jeg likt og vært,sikkert kjempekos å rusle rundt der og kikke på alt som var der,ser ut til at utvalget var upåklagelig.
Takk for koselige kommentarer.
Ha det bra.Klem fra meg!

Orlaug sa...

Å, det skulle eg gjerne ha vore......detta likar eg.
Ser ut som det var masse fint.....
Ein god torsdag til deg!!

Fjordheim sa...

Her var det mye fint, og så mye god mat. Kjenner godt at det nærmer seg frokosten.
Koselig st. hans feiring dere hadde.
Ønsker deg ei flott helg :)

Anya sa...

It looks fantastic,
I can see you had FUN :-)
Great shots !!

hug from us
Kareltje =^.^=
Anya :)

Bestemor Aud sa...

Holder de virkelig på med Martna enda? Husker det fra jeg var lita. Det var som et eventyr!
Flotte og varierte bilder du hadde lagt ut! Ble riktig hensatt til gamle dager!

Anna Lisa sa...

Så artig!!
Sikkert ein kjekke tur. Så ut som det var nydelig vær ja.

Her er det nydelig nå. Sol og blå himmel. Og eg har fått tid til å sole meg ein times tid. Det var deilig. Godt å få litt farge på kinna :)
Snart reiser vi på ferie, så nå har bloggen min tatt sommarferie:)
Håpa du får ein fin sommar.
Kos deg!!! Så bloggast me seinare i sommar :)
Klem

eie sa...

Martnan er no den samme ser jeg.
Det hadde vært morro å blitt med,men som sagt så hadde jeg time hos legen.
Neste år kansje man kan dra inn til byen.Dere var kjempeheldige med været.Vi har jo knall vær i dag også.(:Herliiig,)))Ha en fortsatt fin kveld.Klem fra meg.

Anonym sa...

Takk for titten - siden det ikke blir noe Martna på meg i år, er det jo greit å se litt derfra likevel:o) Kos deg videre med sol og sommer! Klemmer**

Rose of Sharon sa...

What a fun shopping day! There are so many pretty things to see! Thank you for your enouragement for me this week!

Anya sa...

Have a nice weekend ^___^

Kareltje =^.^=
Anya :)

Besta sa...

Ååå så koselig. Jeg bare elsker å gå på martnan. Ønsker deg ei fin helg. Klem

mormonsen sa...

Gratulerer med vel overstått, du også. Ja, åran går. Så kan man glede seg over å ha fått nok et år, og kanskje føle litt vemod over at livet går so fort.
Jeg ble nå mest opptatt av martnan, og holder absolutt en knapp på svelene, og klanskje trønderjordbæra. Nå nærmer også Olavsdagene seg. Har hatt strålende dager der de tre siste årene, men i år passer det dessverre ikke. Håper dere er like heldige med være i år også. Hvilke festdager det er i Trondheim.
en god sommer til deg! :)